چرا احترام؟
« هـنرهـاي رزمـي - آیکـیدو/ استان قم »
"ما را در كانال تلگرام دنبال كنيد"

سپس به مربی گروه احترام می گذاریم و از او بخاطر اینکه تجربیاتش را به ما می آموزد و وقتش را برای آموزش ما صرف می کند تشکر می کنیم و از او می خواهیم تا تعلیم گروه را برعهده گیرد.

در اینجا تمرینات شروع می شود. معمولا تمرینات در آیکیدو در حالت عادی بصورت دو به دو انجام می شود. برای شروع هر حرکت و تمرین جدید که مربی تعیین می کند، دو یار به یکدیگر احترام می گذارند. (من از کلمه "یار" بجای "حریف" استفاده می کنم و علت آن را در سرفصلی دیگر بیان خواهم کرد) زمانی که به یار خود احترام می گذاریم از او می خواهیم که با ما تمرین کند و به این خاطر از او تشکر می کنیم و به او احترام می گذاریم و به یاد می آوریم که اگر او نبود ما فرصت این تمرین لذت بخش را نداشتیم.

پس از انجام تمرین و با دستور خاتمه یک تمرین از جانب مربی، پیش از آنکه از یار تمرینی خود جدا شویم مجددا به او احترام می گذاریم و از او بخاطر فرصتی که برای تمرین به ما داده است سپاس گذاری می کنیم.

در طول تمرین هرگاه مربی یا یک ارشد نکته ای را به ما بیاموزد یا ایرادی از نحوه تمرین ما بگیرد از او تشکر می کنیم و به او احترام می گذاریم. در آیکیدو تاکید شده است تا همواره به ارشد احترام گذارده شود، حتی اگر این ارشد بودن به معنای این باشد که ارشد تنها یک دقیقه در آیکیدو از ما با سابقه تر است. بله همواره در آیکیدو باید به ارشد احترام گذاشت. حتی اگر صددرصد اطمینان دارید که ارشد مرتکب خطا یا اشتباه در آموزش و یا در مورد شما شده است، باید به او احترام بگذارید و از او تشکر کنید. آیکیدو در اینجا نیز به دنبال اهدافی بالاتر است و آن اهداف آموزش مفاهیمی ارزشمند چون صبر، تواضع، فروتنی، شکستن غرور، کنترل نفس و احترام به پیشکسوت است. ما هرگز با ارشد وارد بحث نمی شویم، ما همواره فروتنانه و صمیمانه از ارشد و مربی سپاسگذاری می کنیم و به او احترام می گذاریم.

در خاتمه جلسه ابتدا به مربی گروه احترام می گذاریم و مجددا از اینکه ما را تعلیم داده و تجربه اش را در اختیار ما قرار داده است از او تشکر می کنیم.

سپس رو به زادگاه آیکیدو و استاد بزرگ (شرق) احترام می گذاریم و از زحمات و تلاشهای استاد بزرگ سپاس گذاری می کنیم.

در آخرین مرحله و در هنگام خروج از محل تمرین (دوجو DoJo) به محل تمرین احترام می گذاریم و از اینکه امکان تمرین را برای ما فراهم آورده است از آن تشکر می کنیم و خارج می شویم. و به این ترتیب جلسه تمرین خاتمه می یابد.

این همه احترام گذاشتن و تشکر کردن مروری است تا در زندگی عادی مان هم بر همین شیوه باشیم. آیکیدو تمرین احترام گذاشتن و سپاس گفتن است.



ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 19 بهمن 1390برچسب:, :: 20:30 :: توسط : ADMIN

درباره وبلاگ
به وبـلاگ آی کـی دو خـوش آمـدید.
نويسندگان


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 33
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 34
بازدید ماه : 95
بازدید کل : 6611
تعداد مطالب : 131
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1